Onderdak bieden aan illegalen

  • Anne

    Hallo,

    Een zeer goede kennis van mij heeft het plan opgevat om onderdak te gaan bieden aan mensen die illegaal in Nederland zijn. Hier kun je het wel of niet mee eens zijn, daar wil ik niet over in discussie gaan. Het gaat mij puur om de mogelijke gevolgen die het bieden van woonruimte kunnen hebben. Zo vraag ik me af:

    1) Is het strafbaar om mensen die (om welke reden dan ook) illegaal in Nederland verblijven onderdak te bieden?

    2) Stel dat zo iemand medische hulp nodig heeft, wie betaald dit dan?

    3) Stel dat zo iemand een ongeluk of zoiets veroorzaakt, wie draait dan op voor de schade?

    4) Degene die onderdak wil bieden is ouder dan 65. Wordt zoiemand op de uitkering gekort? De opvang gaat via een soort stichting. Ze krijgt er geen vergoeding voor, en moet dus het eten voor de mensen zelf betalen en ze ook een bepaald bedrag aan zakgeld geven.

    5) Stel er zijn ook kinderen bij. Kunnen die gewoon naar school of iets dergelijks?

    Kortom; wie weet wat wel en niet mag en kan?

    Ik maak me een beetje ongerust, en ben zelf helemaal niet op de hoogte van die wereld.

    Alvast bedankt!

  • keesje

    Bel Vluchtelingenwerk, da's immers de club die al die illegalen ondersteunt, Zij kunnen dit soort vragen zeer eenvoudig beantwoorden.

    Een waarschuwing, iemand van boven de 65, die dus AOW krijgt, zou problemen kunnen krijgen met de AOW-uitkering.

    Ik waarschuw maar, als de Sociale Verzekeringsbank (de AOW uitkerende instantie) erachter komt dat mevrouw samenwoont, dan bestaat de kans dat de AOW gekort wordt.

    Kijk op www.svb.nl voor meer informatie over de AOW.

  • Esta

    je krijgt vele probelem met allerlei instanties uiteindelijk. Je pleegt fraude, hoedan ook!! Dat is strafbaar.

    Absurt gewoon!

  • R.van Neerven

    Mijn mening is dat je de samenleving een ernstig probleem oplegd.

    bv: er zijn zoveel daklozen centra's

    meer als instellingen die bv zwervers, (nederlanders, die door slechtte hulpverlening jaren in mijn geval 16jaar alleen er voor staan).

    Ze zijn allemaal financieel vluchteling, als men een keer van het westen gesnoept heeft, zijn ze opeens arm, zet een kind 1x in zijn leven voor een tv, de rest van zijn leven verslaafd. Ze willen hier niet blijven, hier rijk worden en dan naar de familie terug, maar terug keren zonder geld is een ramp, wordt je weer je dorp uitgejaagd terwijl het hele dorp jouw reis naar europa heeft betaald, en jij ook nog werd uitgekozen om naar europa te gaan kun je niet met lege handen terug, grote schande.

    Kijk verder dan je neus lang is meid, en ik kan het weten, minstens 10 jaar op straat in de afgelopen 15jaar.

    Help maar eerst je eigen volk!!!!!!!!!!!!!

    Zorg er eerst maar eens voor genoeg sociale woningen,, laat maar schiet niet op ga wel weer aan de drugs, kan ik die egoo's wel hebben, geef maar wat heroine hoef ik het allemaal niet te begrijpen, zal t mij een boeie, goeie snuif speed ook goed, ook rust!!!@!!!!!!!@ duu