Woongenot >percentage huur

  • Zeeeend

    Wij huren een beneden appartement van een woningbouwvereniging in een complex van vijf woningen.

    Afgelopen jaren heb ik Somatische en Marokkaanse bovenburen gekregen.

    Toen zij nog kinderloos waren was het heel gezellig ,en wanneer zich iets voordeed werd dat uitgepraat.

    Sinds er enkele kinderen rondlopen is het 24 uur per dag geluidsoverlast,huisvuil of goederen die uit het raam worden geworpen,glasscherven in mijn tuin ,openbare ruimten worden als opslag gebruikt zodanig dat ik mijn eigen schuur niet meer kan bereiken ,we hebben afgelopen jaar brand gehad ,en mijn voorruit van de auto is ingegooid/ingeslagen.

    Mijn directe bovenburen hebben geen/of geen deugdelijke vloerbedekking waar ze zich mee bezig houden weet ik niet maar rond de klok word er met meubels stoelen en wat al niet meer geschoven,gegooid en s'nachts hebben we scheldpartijen die waarschijnlijk per telefoon worden gevoerd .

    Via hun kinderen hebben we vernomen dat zij (de ouders ) ons haten,denk dat dat een beetje de grondslag is van de wijze dat ze zich gedragen.

    Persoonlijk contact was al moeilijk met de Somaliërs aangezien ze thuis niet gesluierd zijn en ze ons dus niet te woord willen staan ,en het feit dat we onrein zijn aangezien we niet hun godsdienst aanhangen .

    Buurtbemiddeling wil zijn handen er niet aan branden ,politie zegt dat het niet te bewijzen valt wie wat aanricht van de twee ,woningbouw houdt zich afzijdig.

    Nadat emails aan de woningbouw en telefoongesprekken op niets uitliepen hebben we een aangetekende brief verstuurd met de mededeling dat de huurpenningen op een aparte rekening zijn geparkeerd ,en dat wij tot betaling overgaan zodra er op een fatsoenlijke wijze met onze klachten word omgegaan.

    Afgelopen vrijdag een telefoongesprek gehad met degene die zich hierover behoort te buigen wat tot eindresultaat had dat hij geen enkele garantie kan bieden .

    Wij hebben allen een brief gekregen waarin staat dat de goederen/rijwielen/kinderwagens etc. voor 31 december verwijdert moesten zijn,

    Het is vandaag de 16e er gebeurt niets, de chaos word met de dag groter.

    Aangegeven dat we van goede wil zijn ,maar laat ergens verandering in komen of bewijs dat jullie er mee bezig zijn dan betalen we per direct de huur.

    Blijkt niet mogelijk te zijn de problemen zijn bekend ,de vloer is afgekeurd maar :

    Woongenot is een percentage van de huur volgens de woningbouw.

    U bent verplicht huur af te dragen voor muren ,plafond ,etc op de vraag wat het percentage aan huurgenot dan was kon hij geen antwoord geven.

    We staan op het punt om een advocaat in de hand te nemen maar voordat we extra kosten te maken op een sterfhuis wilden wij graag weten of er percentages zijn betreffende woongenot en waar die te vinden ?

    In hoeverre kan de woningbouwvereniging ons verplichten tot het betalen van huur terwijl zij in gebreke blijven

    betreffende het niet verhelpen van overlast

    Bij voorbaat dank .

    P.S Andere woonruimte kunnen zij ons ook niet aanbieden ,

    aangezien we om diverse redenen op een een benedenwoning zijn aangewezen valt het niet mee om een andere woning binnen ons budget te vinden

  • WimNl54

    Google maar eens op huurcommissie en Gebrekenboek.

  • JackvDi

    Zeg wim hoe zit dat dan bij Woongenot eigen woning ??