mezelf verdedigen

  • M

    Moet binnenkort voor de politierechter verschijnen omdat ik verdachjt wordt van Opzettelijke mishandeling van een persoon (ex)

    Deze persoon probeerde mij zonder dat daar aanleiding voor was kwam mijn zoon ophalen) in haar deuropening de deur uit te slaan en schoppen in het bijzijn van mijn dochter.

    Tijdens het beschermen van mijn dochter en mezelf heb ik mij afgeweerd, waarbij mijn ex letsel/of pijn heeft opgelopen.

    Nu wordt ik dus verdacht van OPZETTELIJKE MISHANDELING.

    Er waren geen getuigen die het voorval heben gezien, dus is het haar woord tegen die van mij.

    Dat ik haar geraakt heb is duidelijk, maar dat is gebeurd tijdens mijn en m'n dochters verdediging.

    Ik wil mij nu zelf verdedigen, maar vraag me af of dit wel verstandig is.

    Ik weet dat het bewezen moet worden dat ik dit opzettelijk gedaan heb, wat dus zeer zeker niet het geval is.

    Is het voldoende om hierin tegen in het verweer te gaan?

    waar moet ik evt. nog meer opletten/aankaarten tijdens mijn verweer?

    Misschien zijn er mensen op dit forum die mij hierover kunnen informeren?

  • job groot

    mishandeling is een lastig delict. Het is verstandiger en advocaat te nemen. Zonder advocaat is het moeilijk te zien welke details de rechter echt belangrijk vindt.

  • Danny

    Lees ‘Red je relatie!’ van Phil McGraw en ga alsnog in relatie- therapie.

    Niet om je relatie te redden, maar om je kinderen te beschermen tegen de traumatische, psychische gevolgen van jullie ruzie. Je kinderen kunnen door deze situatie geestelijk ernstig en blijvend beschadigd raken!

    http://echtscheidings.startpagina.nl

    Zoek ook via Google op: relatietherapie, conflicthantering, relatieproblemen, mediation, bemiddeling, communicatieproblemen, enz…

  • ...

    Enkele punten waarbij u kunt letrten bij u verweer is dat u op zelfverdediging beroept. Echter dat wordt niet vaak aangenomen, omdat het heel erg moeilijk te bewijzen. ook het feit dat u een man bent, en uw ex een vrouw wordt zei aangemerkt als de zwakkere.

    U kunt zich ook beroepen op psychisch overmacht. dat houdt in dat u er wel mee eens bent dat u haar mishandeld hebt, maar dat u uw wil niet onder controle kon hebben op dat moment, echter dit is praktisch niet slim.

    Wat u ook kunt doen is haar aangeven wegens verstoren van uw rust en veroorzaken van openbaar geweld of dergelijke.

    MAAR HET BESTE IS EEN ADVOCAAT IN DE ARM NEMEN, MAAR DAT MOET TOCH ZOIEZO IN STRAFRECHTELIJKE ZAKEN.

    en als u niet voldoende draagkrachtig bent, kunt u in aanmerking komen voor een toegevoegde advocaat.

    succes!

  • dee

    weet er iemand wat hier de strafeis zal zijn?

    ik neem aan dat het om artikel 300 lid 1 van strafboek zal gaan?