scheiding

  • henk

    waarom hebben vrouwen meer rechten op de kids dan ons vaders

    zij bedriegt mij en heeft meerdere fouten voor ze gedaan en ik blijf alleen met veel schulden en veel te wijnig mijn kinderen wel elk weekent maar zij gaat weg dus laat der dan de kids hier ook laten ga kapot zonder ze

  • rechtenstudente

    Het zij eenmaal zo. De normale sitiuatie is dat de man het meestal verpest, blijkbaar hoort u bij de mindere percentage.

    Het kan ook zo zijn dat u de voogdij krijgt over de kinderen, maar dan moet u aannemelijk maken dat ze bij u beter af zijn dan bij hun moeder. Ook kan de rechter aan de kinderen vragen bij wie ze willen blijven en als de kinderen voor u kiezen dan maakt u een groot kans. Er zijn vele zaken waarbij de vader de voogdij heeft.

    Over de schulden gesproken, de normale situatie is (indien u getrouwd was onder algemene gemeenschap van goederen) dat de schulden worden verdeeld. Tenzij u ze heeft gemaakt waarvoor u ex-vroiw niet aansprakelijk voor was, en uw handtekening onder het betreffende contract of dergelijke gezet is, dan bent u aansprakelijk.

    Wat betreft uw verdriet: het is eenmaal zo dat een scheiding veel emoties veroorzaakt, ik weet 100% zeker dat uw kinderen ook onder lijden en kapot aan gaan, maar u kunt misschien wel een regeling treffen met uw ex-vrouw om uw kinderen bijvoorbeeld vaker te zien.

    Veel succes

    henk schreef:

    >

    > waarom hebben vrouwen meer rechten op de kids dan ons vaders

    > zij bedriegt mij en heeft meerdere fouten voor ze gedaan en

    > ik blijf alleen met veel schulden en veel te wijnig mijn

    > kinderen wel elk weekent maar zij gaat weg dus laat der dan

    > de kids hier ook laten ga kapot zonder ze