Pascal bedankt voor je bericht.
Wat ik bedoel: ( voorbeeld)
Een gemeente: heeft het doel voor ogen een industrie gebied her in te richten.
Deze gemeente is opdrachtgever van een milieudienst.
Deze dienst maakt het de ondernemers zeer lastig door extra controles, bij de controles is deze dienst ( bedoeld) of onbedoeld ondeskundig.
Gevolg een dwangsom (men)
Naar de Gem commissie van bezwaar ( verkeerde norm)
bezwaar afgewezen ( volgens milieudienst zijn er geen normen.)
Normen hierbij aangegeven !!!!!!!
Raad van Staten ( oordeeld : de Gemeente mocht tenteide van de controle op de deskundigheid van deze dienst vertrouwen)
Civel rechter- uitspraak ondernemer een goed opposant: ( de normen betreffen iets van algemene bekendheid)
Tijdsduur 6 jaar.
kosten ( en dwangsommen) een paar honderd duizend euro.
nu een goede uitspraak
nu weer rechten voor schade vergoeding.
Bovendien in een andere zaak ( Overheid) bij diezelfde gemeente ( kan alles)
5 jaar zonder een enkele milieuvoorziening. (overheid opdrachtgever vergunninghouder. ( gevaarlijkafval) zelfs geen weegbrug.
Controle/ borging.
- klachtmilieudienst niet mogelijk moet een gedraging betreffen.
- wethouder antwoord milieudienst
- wethouder na aandringen ( geen antwoord onder de rechter)
-gedeputeerde antwoord milieudienst
-VROM controleur milieudienst ( geen antwoord onder de rechter)
-Ombudsman kan niets doen onder de rechter
-Nat Omb niet voor bedrijven
-KvK Niet in ons taken pakket.
NMA Overheid niet (afstemmen van gedragingen)
Door niet te kunnen melden ( weten de bestuurders niets ) pas nu kan men gaan praten over de vermeende deskundigheid van die milieudienst, hoe deskundig is deze dienst bij een Calamiteit. Het Vrom (controleur) heeft niets met mijn informatie gedaan immers de milieudienst bleef bij haar visie tot aan de uitspraak. ( is zij ook ondeskundig en weet zij ook niets van algemeen geldende normen)
De door verzochte onderzoeken V.R.O.M ( zijn voorzichig) in mijn persoonlijke visie zodanig opgesteld , dat de milieudienst aan de zogenaamde wettelijke criteria voldeed.
ik citeer:Uit het aanvullend onderzoek blijkt Ofschoon er aanwijzingen zijn dat de milieudienst in 1996 al op de hoogte was van de stand van zaken bij de inrichting, kan hierover uit het dossir geen eenduidige conclusie getrokken worden.
op 6 maart 2000 is er een controle ( door mij zelf verzocht)
op 22 mei geeft de milieudienst bestuursrechtelijk op te willen treden ( tegen eigen opdrachtgever) Omdat die overheid aangeeft te willen stoppen met die activiteit besluit de milieudienst van het bestuursrechtelijk traject af te zien.
ik kan mij vinden in de wijze waarop de milieudienst in deze de zaak heeft afgehandeld , indien het milieubelang zich daar niet tegen verzet, de gelegenheid wordt geboden om de geconstateerde tekortkomingen in orde te maken.Deze werkwijze heeft de milieudienst in dit geval ook gevolgd.
Even eerlijk 6 jaar gewerkt zonder een enkele milieuvoorziening de inspecteur stelt notabene als het milieubelang zich daar niet tegen verzet.
Voor derden resulteerde
een inspectie of constatering van een zelfde activiteit als op de bedoelde inrichting tot een proces verbaal en een boete om juist die reden ( het in het gevaar brengen van het milieu)
Men maakte overigens de inrichting niet in orde maar ontmantelde.
In het onderzoek erkent men hiaten in de dossiers, en onvolledigheid.
zou je je alkunnen vragen waarom men niet heeft opgetreden in april 1996.
Niets van dit alles ( men kan geen eenduidige oordeel geven)
Op de achtergrond was er een conflict over een contract ( verwerker) en opdrachtgever- dit kon zo eenvoudig worden ontbonden.
Bedoelde normen bij de procesgang (dwangsommen)
Al deze algemeen geacht bekende normen zijn tijdens de procesgang ingebracht en de milieudienst kon steeds haar visie wijzigen.cq haar tekortkoming oplossen. Fouten maken we immers allemaal.
Maar waarom ongelijk blijven volhouden ( de burger betaalt de procesgang)
Hoopte men dat de ondernemer aan tijd van het proces en aan de bijkomstige kosten hier aan onderdoor ging. (zou gaan)
Bovendien rijst de vraag, er bestaan in die regio soort gelijke bedrijven, hoe meten ze daar dit zijn echter multinationails ( meten ze daar mischien niet)
Wat nu met de onterecht gemaakte kosten
weer procederen.
We zien het wel.
Met vr groet.
cor.