werknemer staat nergens???

  • daan+31-12-2005

    hoi hier een vraag betreffende mijn vader, morgen is er een rechtzaak, tegen zijn werkgever hier het verhaal:

    Mijn vader die al een tijd met zichzelf in de knoop zit, gaat op 30 aug naar zijn werk,werkgever is erg boos omdat er de dag ervoor iets fout is gegaan het servies vliegt door de kantine, mijn vader die dat dus niet trekt pakt zijn spullen gaat naar huis.De huisarts geeft het kalmerende tabletten. Vader meld zich ziek, volgende dag naar Arboarts die verklaard hem 100% ziek omdat het psychisch is adviseerd arbo het contact met werkgever te vermijden, en dat het niet mogelijk is om aangepast werk te verrichten.Werkgever is het er niet mee eens en sommeerd vader om op werk te verschijnen, en zet salaris stop. Werkgever beweert een second opinion aangevraagt te hebben bij UWV,Uwv weet van niets!…….nu krijgen we het verweer van de werkgever thuis (via advocaat) en de werkgever draait het helemaal om) wie staat er hier nu sterker???? volgens mij mogen ze nooit salaris stopzetten alvast bedankt voor de reacties…………

  • Cor

    Zie je advertentie nu pas.

    De werkgever bluft.

    Je vader is ziek .

    De Arbo dienst kan (moet) contact opnemen met de huisarts.

    De Arbo dienst neemt zijn visie over.

    Er moet vervangend werk zijn ( wat nu als je 100% ziek bent) burnout.

    Vraag rapoortage ARBO op ( alsmede reintrigatie plan werkgever)

    Ik hoop dat je een rechtsbijstandverzekering hebt , of je vader lid is van de bond.

    Vraag deskundige steun.(vecht)

    succes.cor.