Uitspraken voorzieningenrechter over bouwvergunning

• Cor

Anna

Hoogte schutting max 1.80 (meestal) staat Plaatselijke verordening, zal wel getoest zijn door de ambtenaar.

Deze muur lijkt wat hoger tezijn dan de oude schutting. maar valt immers binnen de vastgestelde hoogte. ( anders geen vergunning)

De temparatuur stijging op het terras en meer stookkosten is onzin,

Niet echt een argument.

De licht inval, is ook onzin omdat die maximale hoogte (erfafscheidingen) vooraf bekend was.( staat in de bouwverordening)

problemen:

Tijdens het bouwen moet je ongewilt ook op hun terrein zijn,de schutting moet verwijderd worden, de fundering gemaakt. In de praktijk kom je altijd op hun grond

Bij verliezen gaat men overal poblemen over maken, wat resulteert in ruzie.

Ik beloof je dat is niet prettig en gaat ten koste van je woongenot.

Middellen,

Maar wat nou als de muur net zo hoog wordt als de oude schutting, of iets lager als de geplande nieuwe, kost het je dan privicy. Het is immers nog goedkoper ook. Je weet beter een goede buurman als een verre vriend.Ze denken wat bereikt te hebben. En zullen in de praktijk makkelijker meewerken tijdens de bouw.

Voor je gaat bouwen:

Laat de aannemer foto's maken, van de oude situatie. Als het echt zeikers zijn gaan ze proberen een ( zogenaamde schade te verhalen) straatwerk, muur, tuin enz. Zorg dat je voorbereid ben. Vertrouw je het niet sluit nu direct een rechtbijstand verzekering af dat kan nog want je hebt nu nog geen rechtzaak ( na 3 mnd) na het afsluiten kan pas een beroep op de verzekering gedaan worden.En moet een nieuwe zaak zijn Lees de voorwaarden voor je afsluit. Heb je hem niet nodig kan je hem later altijd weer opzeggen. (1 jr) al vindt ik dit altijd een noodzakelijk iets. zeker met zulke buren.

Regeren is vooruitzien. Je begrijpt pas bouwen over 3 mnd.

Groetje cor.

Met vr groet cor. ( Succes)

• Cor

Stom ik vergeet nog wat,

Je gaat naar de Hoorziting begrijp ik, laat je niet intimiteren blijf beleefd neem plaats aan de voorste tafel. laat de bezwaarmaker en gemeente eerst spreken.

Neem wat papieren mee en een goed humeur. ( ga samen of met meerdere vrienden) best leuk.

Vergeet niet, Jij bent geen partij

Dat is de Gemeente/ contra bezwaarmaker jij bent slechts belanghebbende.

Op enig moment krijg je de kans op iets te zeggen.

Weeg dan of dat nodig is. of je dat nodig vind. een eenvoudig ja of nee is voldoende.

Stel je muur 10cm lager is voor jou geen probleem.

Jij zegt: Ik wist niet dat de fam x dit als zo'n groot probleem ervaarde. Dit is niet mijn bedoeling en natuurlijk wil ik de fam x tegemoetkomen en de muur een 10cm lager maken. Direct daar achter aan, ik weet echter niet of dat met de huidige vergunning ook van de Gemeente mag.

Je steekt dan iedereen een veer in de kont. ( je had al bepaald dat 10 cm lager niets uitmaakte) dus je levert niets in. ( de buren hebben ook een beetje gewonnen denken ze) Het leven is gebakken lucht.

Ruzie is niks (echt niet)

Vr groet cor.

• Anna01

Als een veer zou helpen……………..

Nee, inderdaad ruzie is helemaal niks ……………. maar dat vindt helaas niet iedereen…………

En ik zal zeker beleefd en vriendelijk blijven, ik wel.

Nogmaals bedankt voor al je hulp

Groetjes

Anna

• Anna01

Hoi Cor,

Ik weet niet of je dit nog te lezen krijgt, maar ik wilde je toch nog laten weten dat zowel de voorzieningenrechter als de gemeente het bezwaar van de buren hebben afgewezen. Er kan dus eindelijk gebouwd worden.

Groetjes

Anna