recht op videoband van familie?????

  • anja

    hallo ik hoop dat er mensen zijn hier die mij zoude willen en kunnen helpen met het volgende

    ik ben anja en ik ben 21 jaar en heb helaas mijn vader verloren aan en hartaanval op erg jonge leeftijd ik was namelijk 5 jaar op dit moment heb ik het daar erg moeilijk mee en zou het graag wilen verwerken er is alleen een probleem voor mij want er is een videoband waar mijn vader op staat die videoband zou ik heel graag willen hebben alleen mag ik dat niet de videoband is in handen van mijn vaders broer daar hebben wij al heel lang geen contact mee sterker nog ik ken deze man helemaal niet voor mij is het volstrekt vreemde ik heb via mijn neef contact gezocht met deze man omdat ik zo graag mijn vader wil zien en hij heeft verteld dat ik die band niet krijg maar daar wel kan komen bekijken nou moet u begrijpen dat dat voor mij heel moeilijk is stel zelf eens voor dat je zo iets emotioneels moet gaan bekijken bij een vreemde ik wil heel graag deze band en wil eigenlijk bij deze vragen aan alle mensen die er verstand van hebben of ik recht heb op deze band ik wil heus niet het orginele ik wil dus niks afpakken van de broer van mijn vader maar wil graag een kopie zodat ik en mijn zus mijn vader eens in levende lijve op video kunnen bekijken ik hoop dat iemand raad heeft alvast bedankt

  • Stuudje

    Beste Anja,

    Hoezeer ik ook met je mee kan voelen, ik denk niet dat er een juridische mogelijkheid bestaat om een kopie van de band op te eisen.

    Deze oom die jij niet kent is de eigenaar van de band en puur en alleen omdat jouw vader daar op staat, heb je helaas nog geen recht op een kopie.

    Je bent dus overgeleverd aan de goedheid van je oom. Kun je hem niet uitleggen hoe je je over de situatie voelt, heb je hem eigenlijk gevraagd of hij een kopie wil maken? Als hij dat niet wil/kan doen, wat zijn zijn beweegredenen dan precies?

    Als hij dat echt niet wil doen, dan vrees ik dat je geen andere mogelijkheid hebt dan de band daar bekijken :-(

    Veel sterkte

  • Marc Witteveen

    Mischien zou je je oom eens op kunnen zoeken (neem een bosje bloemen mee of zo) en probeer het een en ander uit te leggen (persoonlijk). Ik denk dat het een en ander wel mogelijk zal wezen.

    Een ander idee is, schrijf naar zo'n TV programma. Als er een camera voor zijn neus staat en hij wordt gevraagd of een copy van de Video gemaakt kan worden (mijn advies maak er een DVD) van dan zal hij hoogst waarschijnlijk geen nee zeggen op Nationale TV.

    Good luck.

    Marc Witteveen