omgangsregeling

  • advies

    omgangsregeling

    Op dit moment heb ik sinds kort een probleem dat mijn ex-vriendin, met borderlinekenmerken, de omgangsregeling met mijn dochter van 7 maanden niet nakomt. Ik heb nu reeds 4 weken mijn dochter niet gezien omdat ik haar voorwaarden, die ook steeds veranderen, niet kan accepteren in het belang van mijn dochter. Ik wil het graag zuiver houden in mijn verantwoordelijkheid richting haar. In gezamelijk overleg met jeugdzorg en therapeut wil het niet lukken. Ik heb een omgangsregeling getroffen met getuige. Ze heeft van mijn kant al een schriftelijke uitnodiging gehad voor persoonlijk gesprek, en nu volgt nog een brief met de formele bevestiging van de afspraken. Wat ik nu wil is een kort geding aanspannen met alleen de eis van voortzetting omgangsregeling. Ik heb dus geen behoefte op dit moment aan een onderzoek van de kinderbescherming. Ik heb al wel begrepen dat mijn ex van mij verwacht dat ik het onderzoek van de kinderbescherming opstart. Als ik dit kort geding aanvraag wordt dan alleen mijn vraag beantwoord, of kan de rechter ook een onderzoek gaan eisen zonder dat ik hier na gevraagd heb.

    Dank,

  • Jan

    Als jij van mening bent dat jij beter kan zorgen voor je kind dan je expartner i.v.m. haar bordeline. Waarom vraag jij het voogdij dan niet aan bij de rechter.

    Dan kan zij desnoods met jouw in goede harmonie voor je kind een omgangs regeling treffen.