"Wanbetaler"

  • Mister Y

    Hoi allen,

    Ik woon al sinds 1998 in een appartement en betaal altijd netjes op tijd mijn rekeningen. Nu werd ik gisteravond (6 juli) gebeld door mijn kabelmaatschappij met de mededeling dat er op mijn adres geen kabel was, waarop ik heb gezegd dat ik wel kabel heb. Ik ben er al jaren vanuitgegaan dat mijn televisie-abonnement werd geind via mijn servicekosten, maar dit blijkt dus niet het geval te zijn. Ik heb dus al sinds 1 januari 2000 (afschaffing Kijk & Luistergeld) geen abonnement betaald. Kan mijn kabelmaatschappij dit bedrag terugvorderen vanaf 1-1-2000? Ligt de fout nu bij mij of bij mijn kabelmaatschappij?

    gegroet,

    Mister Y

  • Anoniem

    Ik weet niet hoe het inmiddels met de kwestie staat. Maar als ze gaan vorderen dan zou ik alsnog ontkennen geweten te hebben dat je kabel aansluiting had.

    Ik zou zeggen dat ik niet eens een tv en radio, en internet had, sinds 2000 ? tot op kort voor het moment van het bewuste telefoontje, en toen pas ontdekte dat je gewoon signaal had. Je ontving immers geen rekening. Dat verhaal zou ik redelijk onderbouwd in elkaar flansen. En blijven volhouden. Als je er enigzins aan twijfeld of je dat wil en kan, dan moet je het uiteraard niet doen.

    Succes ermee.

  • pietje

    Hoi Mister Y,

    SLAPEN moet je snacht,s doen,

    luister en kijkgeld is nooit afgeschaaft,

    wordt gewoon van je loon afgehouden.

    iedereen die in nederland werkt BETAALT luister en kijkgeld.

    groetjes pietje.Anoniem schreef:

    >

    > Ik weet niet hoe het inmiddels met de kwestie staat. Maar als

    > ze gaan vorderen dan zou ik alsnog ontkennen geweten te

    > hebben dat je kabel aansluiting had.

    > Ik zou zeggen dat ik niet eens een tv en radio, en internet

    > had, sinds 2000 ? tot op kort voor het moment van het bewuste

    > telefoontje, en toen pas ontdekte dat je gewoon signaal had.

    > Je ontving immers geen rekening. Dat verhaal zou ik redelijk

    > onderbouwd in elkaar flansen. En blijven volhouden. Als je er

    > enigzins aan twijfeld of je dat wil en kan, dan moet je het

    > uiteraard niet doen.

    >

    > Succes ermee.