hallo,

Ik weet dat er regels zijn als je in de bijstand zit, dat weet ik en dat besef ik heel goed en ik vind het ook alleen maar beter dat ze er bestaan..

Zelf zit ik ruim een jr in de bijstand, mijn ex en ik waren uit elkaar gegaan toen onze meid 10mnd was. Alles ging prima, leerde in november mijn nieuwe vriend kennen, voor de zomer belde ik de gemeente op om te melden dat ik dus weer een vriend had en dat hij miss binnenkort zou blijven eten/slapen.. Dat was prima. Ik vroeg ook of er regels golden omtremt dat gebeuren of dat ik gekort werd wanneer hij bleef slapen of wat dan ook.. nee dat was er niet hij mocht langs komen en blijven slapen, zolang ik hem maar niet onder hield of dat zijn spullen hier allemaal kwamen te liggen.

Nou is er dus een mega probleem waar ik mee zit..

Doordat mijn vriend zijn moeder een mnd gelden werdt opgenomen vanwege psychische klachten, kwam mijn vriend dagelijks bij mij.. niet slapen maar wel aanwezig zijn om het maar zo te noemen.. Ook at hij weleens mee en waste ik soms iets voor hem (omdat zijn vader geen kookheld is en wassen doet hij niet) dus vandaar dat ik af en toe iets waste.. Voor de rest nam hij ook weleens wat eten mee als hij hier gegeten had.

Ik zit zelf sinds maandag in deeltijd behandeling voor mijn eetprobleem, en zwem voor ontspanning 1 x in de wk met mijn zus… Mijn vriend past die avonden op…

Ook kleed mijn vriend de kleine weleens aan en geeft haar weleens eten etc..

Dit vertelde ik die lui ook.. maar nou is het probleem niet zozeer dat hij hier zo vaak was het grootste probleem, maar dat hij een soort van vader figuur speelde bij de kleine en ik af en toe iets waste het probleem, waardoor het op samenwoning lijkt, dus ik gestopt wordt voor mijn uitkering…

Hij mag dus niet zorg dragen voor mijn kleintje als ik in therapie zit.. Terwijl ik dus aan mezelf wil werken, mag diegene die ik vertrouw er niet zijn voor mijn kind… Dit vind ik ronduit BELACHELIJK…

Kort samengevat hij mag dus wel eens langskomen, af en toe slapen geen grote rol spelen in het leventje van mijn kleintje..

Dus ik zei al tegen die gemeente muts dat ze dan duidelijker had moeten zijn, hoeveel dagen iemand er mag zijn en hoeveel uur en hoeveel nachten… dan had ik duidelijkheid gehad en was dit voorkomen…

Nou komt mijn vriend zijn moeder over 2 wk thuis en veranderd de situatie weer en dan mag ik eventueel weer een uitkering aanvragen zodra de situatie is veranderd…

Maar zij kon mij ook niet vertellen hoeveel dagen iemand hier mocht komen, dat is nogal moeilijk in te schatten… JA VROUWTJE dat vind ik dus oook… als zij mij dat niet kan vertellen dan weet ik het dus ook niet wanneer iets fout is…

Elke avond mag je vriend dus niet niet bij je zijn, dan is het smanewoning volgens de gemeente wet… Nou samenwonen vind ik dat al zijn spullen hier zijn, dat we alles samen deden van bankrekening tot zijn spullen hier zouden zijn en dit ons adres was geweest…

Ben ik eerlijk geweest over de afgelopen periode word ik hierdoor de dupe…

Maar nou vermoed ik dat iemand geklikt heeft.. Nooit zijn ze hier geweest… nooit.. en nou ik een rechtzaak tegen mijn ex heb gedaan staan ze voor de deur..

Mijn ex heeft gezegd dat zodra ik er een advocaat erbij zou halen de hel zou losbreken.. en dit is nog maar een begin.. hij kan me ook nog 34.000 euro op mijn dak gooien die ik kan betalen als hij niet betaald..dus dit is nog maar het begin voor ons.. voor een lange strijdt die ik niet over de rug van mijn kind zal spelen en ik zal in haar belang denken.. alleen jammer dat haar vader dat waarschijnlijk niet doet…

Snik snik…