via de rechter

  • SweetGirl

    Mijn ex wil het niet meer in overleg oplossen maar via de rechter..

    Ik had via een advocaat een brief met verzoek naar hem laten sturen, ivm onze dochter van net 2 jr oud.. Zij reageerd niet altijd even goed op de weekendjes als ze bij haar vader is geweest en ik owu tijdelijk een andere omgangsregeling totdat we weten waar het vandaan komt. We gaan ook naar een orthopedagoog.. dus het is niet ff een huilbui die ze heeft.. vandaar dat ik tijdelijk een andere regeling wou.. want ik wil dat ze elkaar wel genoeg zien, dus was mijn voorstel ook elke week min 1 dagje.. Hij heeft de vrijheid om haar vaker op te halen, maar daar maakt hij geen gebruik van dus dat is zijn eigen keus…

    Maar nou wil hij het dus ook via de rechter gaan doen.. Hij heeft zelf toen ik zwanger was alleen de akte van het ongeboren vrucht getekend.. zij heeft zijn achternaam en hij heeft alimentatie plicht (niet dat hij betaald, dat doet hij niet) maar nou is mijn vraag wat voor rechten heeft hij en wat kan hij eissen.. In het slechste geval blijft de omgangsregeling gewoon zoals hij is.. om het weekend (zaterdag op zondag) maar wat kan hij eventueel nog meer eissen..

    Wie weet dat of heeft dit zelf meegemaakt…?

    Ook heb ik een vraagje over ouderschap.. hij heeft niks na de geboorte van onze dochter getekend dus in principe heeft hij geen zeggeschap over haar.. of wel en wat houdt dat precies in..??

  • Wendy

    Even een reactie of het feit dat je ex alleen getekend heeft bij de akte van het ongeboren vrucht. Dat is niet een mogelijk. Beide ouders moeten deze akte tekenen anders is het geen geldige akte.