Geachte heer, mevrouw,

Eind september heb ik contract bij werkgever (detacheringsbureau) opgezegd, omdat ik naar een andere werkgever ga. Oktober is mijn laatste maand in dienst van werkgever. Totaal 3 mnd werkzaam geweest. Werkgever weigert nu loon over laatste maand uit te betalen (zonder officiele kostenspecificatie/ verrekening of voorafgaande mededeling hierover), omdat er een claim is gelegd door ander detacheringsbureau (via welke ik bij huidige detacheringsbureau werkzaam was) wegens voortijdige beeindiging looptijd contract (6mnd) en opleidingsclausule. In contract staat een “terugbetalingsregeling opleidingskosten”. Deze “trainingskosten” moet ik van werkgever terugbetalen wanneer het contract voor de looptijd door mij wordt beeindigd. Werkgever beweert dat ik E8000 zou moeten terugbetalen, echter zo'n bedrag aan cursussen heb ik niet gevolgd.

Nu is mijn vraag aan u: mag werkgever zomaar mijn loon van deze maand inhouden (terwijl ik gewoon gewerkt heb) omdat ik binnen de looptijd van het contract mijn contract heb opgezegd en omdat ze mij die 8000 euro willen laten betalen?

Bij voorbaat dank.

Richard