inbeslagname rijbewijs: hyperventilatie

  • Wendy

    Mijn neef hebben ze in januari j.l. het rijbewijs ingenomen om de volgende reden:

    Hij was onderweg naar huis toen hij zich even niet lekker voelde, en besloot de auto aan de kant te zetten ( uit veiligheid voor zich zelf en mede weggebruikers).

    Hierbij sprak hij een dame aan om te vragen of zij hem misschien kon helpen, de dame op haar beurt belde de lokale politie. Toen de politie arriveerde heeft mijn neef zijn verhaal verteld, waarop de politie vroeg om zijn rijbewijs in te leveren.

    Mijn neef (die te veel goed vertrouwen heeft in zijn medeburgers) heeft dit gedaan zonder enig protest.

    Mijn neef heeft reeds 18 jaar zijn rijbewijs en heeft nooit eerder wat te maken gehad met justitie in welke vorm dan ook. (geen boetes, aanrijdingen niets)

    Het probleem is nu wel; dat de politie zich nooit heeft geindentificeert, geen alcoholtest,drugs of medicijn test helemaal niets heeft afgenomen, en ook geen enkel proces verbaal van inname van het rijbewijs heeft afgegeven.

    Het rijbewijs is gelukkig wel bij het CBR terecht gekomen, want mijn neef had in geen enkel geval zijn rijbewijs moeten afgeven zonder enige indentificatie of bewijs van afgifte, maar goed daar stond toen zijn hoofd niet naar, ook al is dat niet goed te praten misschien.

    Nu heeft hij reeds 2 keer een test bij een psygoloog van het CBR moeten afleggen en hiervoor zelf voor de kosten moesten opdraaien. Tot op heden heeft hij nog nooit een antwoord gekregen op het feit waarom hij zijn rijbewijs niet terug krijgt, ondanks zijn meerdere verzoeken hierom.

    Ik vind dat hij behoorlijk bij de neus is genomen, en dat heeft ook een enorme deuk opgeleverd in zijn zelfvertrouwen.

    Is er iemand die dit heeft meegemaakt, of weet hoe hiermee omgegaan kan worden ?

  • piet

    hoi, wendy

    onmiddelijk een advokaat in de arm nemen op het gebied van strafrecht

    een hele goede is cleerdin en hamer uit alkmaar speciaal voor strafrecht

    daar valt dit onder alles vertellen en misschien krijgen jullie bijstand en anders betalen maar doe wat ok