wetten in nederland

  • stefan

    Hallo

    Ik heb een vraag aan jullie en hoop iemand kan mijn antwoord geven.Ik woon in het buitenland(niet in europa),en nu heeft een deurwaader mijn een brief gestuurd,dat hij naar de rechtbank toe stapt.Als de rechter uitspraak doet geldt alleen in nederland.De deurwaader kan dan toch niks doen met deze uitspraak,denk ik.

    ik hoop dat iemand mijn antwoord kan geven

    stefan

  • Erik

    Wat wilt de deurwaarder? Een rekening innen?

    De rechter zal vermoedelijk besluiten dat de claim juist is.

    Na dit vonnis kan er beslag gelegd worden op je bezittingen die je nog in NL hebt.

    Je kan ook problemen krijgen als je terug keert naar Nederland.

    Maar als je lekker in ver weggistan blijft dan heb je geen problemen. Niet terug komen of later op WAO aanspraken maken, of een erfenis krijgen. Blijk je toch de rekening uiteindelijk ongewild te betalen.

  • stefan

    Erik

    Bedankt voor je reactie,Ik heb helaas geen bezittingen in nederland en kunen ze mijn tegen houden bij de grens bedoel je.Zal toch niet,denk ik.Ze wilden geld van mijn hebben en zeggen dat ik heb gebruikt en ik zeg tegen hun dat ik niks heb gedaan,vreemde zaak,maar ja,ik zal wel zien wat er gebeurt.

    stefan

  • Erik

    Nu is het gewoon een particulier die geld wilt. Na het gerechtelijk vonnis zal ook de gerechtelijke macht ingeschakeld kunnen worden.

    Als u het niet met de vordering eens bent kunt u beter wel schriftelijk uw verweer doen in de rechtzaak.

  • stefan

    erik

    bedankt voor de info,ze kunen me niet dagvaarding sturen,ik woon in het buitenland,dus het wordt voor mijn moeilijk om verweer te doen

    denk ik

    Ik weet dat inmiddels in wet in nederland,niet geld in het buitenland.

    stefan

  • Ibo

    Hallo, op school krijgen we seksuele voorlichtingen en de opdracht van de juf was dat elke jongen in de klas een pakje condooms moet kopen en ik vraag me af vanaf hoeveel jaar mag je condooms kopen? Daar wil ik heel graag antwoord op.

  • Wilfried

    Nee, niet per se. Een deurwaarder doet meestal beroep op een incassobureau en incassobureau's geven de zaken door aan een collegabedrijf in het buitenland. Eventueel kan een gerechtsdeurwaarder de zaak doorgeven aan een gerechtsdeurwaarder in het buitenland. Het hangt er wel van af waar u zit en hoe belangirijk de zaak is.

    Mocht u nog een vertaling nodig hebben:

    Juridisch Vertaalbureau