Beste mensen
Mijn zoon heeft 4 jaar geleden zijn rijbewijs C-B gehaald toen hij zijn rijbewijs ging halen moest hij een eigen verklaring invullen daar stond een vraag of hij wel eens drugs had gebruikt in het verleden, daar had hij ja ingevuld oke hij rookte wel eens in het weekend een jointje als hij niet hoefde te rijden,dat valt onder de drugs canabis dus softdrugs,en hij kreeg toen een rijbewijs voor 1 jaar daarna weer een verlenging voor 1 jaar daarna eenverlenging voor 2jaar maar al die tijd hoefde hij niet gekeurd worden nu naar 4 jaar moest hij weer een eigen verklaring invullenen weer antwoorde hij ja op die zelde vraag of er drugs in het verleden was gebruikt,omdat hij eerlijk wilde zijn wat heel veel mensen niet zijn ,maar nu kreeg hij een ongeschiktheidsverklaring van het CBR dat hij niet meer mag rijden,maar zijn beroep is vrachtwagenchaufeur dus nu dreigt hij ook nog eens werkeloos te worden,hij kan een herkeuring laten doen maar dat heeft geen zin want dan vinden ze nog steeds sporen van, canabis in zijn urine of bezwaar maken tegen deze beslissing,bij het CBR in rijswijk,of voorlopige voorzieningenn aanvragen bij de rechtbank,wat is nu het beste wat hij kan doen oke stoppen met het gebruik van deze softdrugs dat heeft hij al gedaan,wat ik niet snap is als mensen thuis zijn mogen ze net zoveel drinken als ze willen als ze maar niet rijden,maar een joint roken raak je jou rijbewijs kwijt,graag reakties wat ik nu nog kan doen wat is het beste zo dat mijn zoon zijn rijbewijs niet voor goed kwijtraakt want dan is hij ook gelijk werkloos
groet een bezorgde moeder