Goedemiddag,

Onze dochter van toen 12 (nu 13) is op 23-01-07 veroordeeld tot 30 uur taakstraf i.v.m. winkeldiefstal. Als ouders geen probleem mee, vinden het wel goed dat ze weet dat ze fout is geweest. Na de rechtspraak naar de kinderbescherming die het een en ander uitlegde over taakstraf. Daar kregen we ook te horen dat we binnen 2 a 3 weken zouden horen wat de straf zou zijn en dat het binnen 3 maanden uitgevoerd moest zijn. Wij haar al voorbereid dat ze de carnaval vakantie wel kon vergeten om dat ze dan haar straf wel uit zou moeten voeren(4 weken later).

Helaas tot op heden niks gehoord en zijn nu 7 weken later.Wij willen de aankomende vakanties nog wel weg maar kunnen nu niks boeken want we weten niet wanneer ze haar taakstraf moet doen. Van haar kant kan ze het niet afsluiten want ze weet dat ze nog steeds die 30 uur moeten gaan doen. Ik vraag me af of dit wel helemaal terecht is dat we zo in onzekerheid gelaten worden. Als men zegt binnen 3 weken heb je je straf dan stelt men zich zelf erop in. Mijn vraag is er een mogelijkheid om er nu onder uit te komen, puur om alleen de onzekerheid weg te halen

jullie reacties zie ik graag tegemoet

patrick