Dit prikbord van de rechtspraak.pagina.nl is bedoeld om te discussiëren over de rechtspraak in Nederland. Wat wordt hier mee bedoeld? De kwaliteit van de uitspraken? De onpartijdigheid van de rechter? Ik heb zojuist het aangrijpende verhaal gelezen van Henk Klomp uit Helmond. Wat mij het meest aangrijpt is dat het op zijn zachts gezegd stinkt en dat de politiek niet ingrijpt. Kennelijk hebben de heren en dames meer zin in een borrel op de receptie dan dat ze doen wat ze zouden moeten doen en dat is zorgen dat er waarborgen komen, zijn en blijven voo r o.a. een objectieve eerlijke rechtspraak die toegankelijk is voor ieder.

Ik vraag me af of het juist is dat de mate waarin een advocaat of OvJ de rechter een oor aan kan naaien bepalend is voor de overwinning van de zaak.

Om terug te komen op het verhaal van Henk Klomp hoop ik dat er bepaalde mensen zijn die vanuit hun positie de mogelijkheid hebben om hem de helpende hand toe te steken. Zeker in het geval zij de mening zijn tooegedaan dat zijn ervaring en situatie geen pre is voor ons rechtssysteem.