Een tijdje geleden besloten mijn vriendin en ik om uit elkaar te gaan. We hebben een koopwoning die nu te koop staat. Mijn vriendin woont er al een hele tijd met haar kinderen en ik ben een tijdje ergens anders gaan wonen. Kreeg van een aantal mensen onderdak. Nu heeft mijn ex-vriendin een huurwoning aangevraagd waar ze begin juli in kan gaan wonen, maar ons huis is nog steeds niet verkocht. Ze kan niet met geld omgaan, dus ik ben nu bang dat ze dit financieel niet aan gaat kunnen. Zij wilde graag onze koopwoning gaan verhuren, zodat ze het financieel aan zou kunnen, maar ik wil dat niet, omdat ik terug in mijn huis wil gaan wonen totdat het verkocht is. Maar ik ben bang dat ik zometeen in de problemen ga komen, als zij haar huur niet kan betalen en de hypotheek niet kan betalen. Ze geeft ook te kennen dat haar dat niks kan schelen, aangezien ze dan toch bij mij komen om geld. Ik heb geinformeerd bij de banken en inderdaad, als blijkt dat de hypotheek niet tijdig word betaald, dan kan het zover gaan komen dat de bank het huis opeist en het zelf gaat verkopen. Maar dan heb ik ook een schuld. Is het rechtssysteem in Nederland dan echt zo? Ik betaal netjes mijn hypotheekschuld iedere maand, maar ze trekt mij op deze manier mee in haar sores en ik kan er blijkbaar niets aan doen. Weet iemand een manier om mij raad te geven??? want ik weet het echt niet meer. In principe zou je denken dat zij weet waar ze aan begint, en het haar probleem is, omdat ik netjes aan mijn schuld voldoe, maar zo werkt het niet en dat weet zij, dus ze pakt me op die manier terug. Ik sta met mijn rug tegen de muur.