Op 4 oktober 2004 parkeer ik mijn auto in Heerenveen. Vervolgens koop ik een parkeerkaartje, plaats deze achter het raam en doe een korte boodschap. Terug van de winkel blijk ik te zijn bekeurd omdat er geen kaartje achter het raam zou liggen.

Vervelend en dezelfde dag gaat er een bezwaar de deur uit.

Door omstandigheden verhuis ik in de eerste week van november 2004 naar een vakantiewoning in de Gemeente Heerenveen. Voor de volledigheid schrijf ik me bij de gemeente in (waarbij ik een verklaring afleg van tijdelijke bewoning). Bij de inschrijving wordt mij medegedeeld dat ik om een of andere reden geen inschrijfbewijs kan krijgen.

Vervolgens ontvang ik via mijn postbus de beslissing van de gemeente Heerenveen (29 november 2004) op mijn bezwaar waarbij men bij het standpunt blijft dat de controleurs geen fouten zouden hebben gemaakt.

Medio juni 2005 ontvang ik diverse stukken via mijn voorgaande adres:

Op 8 december 2004 heeft de firma Mandaat BV de acceptgiro gestuurd naar het voormalige adres.

Op 13 januari 2004 heeft de firma Mandaat BV een aanmaning gestuurd naar het voormalige adres.

Op 6 juni 2005 heeft de firma Mandaat BV een deurwaarder gestuurd naar het voormalige adres.

Voor de goede orde ontvang ik op 2 mei 2005 een schrijven van de Gemeente Heerenveen op mijn woonadres (de vakantiewoning) waarbij men reageert op een aanvraag per 8 maart 2005. Dit heeft welliswaar niets met het dossier te maken, maar geeft wel aan dat de Gemeente wel degelijk van mijn adres op de hoogte is.

Op 25 juni 2005 stuur ik een brief naar de gemeente omtrent het deurwaardersbezoek. Ik ontvang twee jaar geen reactie.

Nu schets mijn verbazing dat ik een brief ontvang (dagtekening 12 juli 2007) van de firma Cannock Chace Public (voorheen Mandaat BV) waarbij men beslaglegging aankondigt en wel om 86 euro 60.

Allereerst vind ik het ronduit slordig dat je een bekeuring krijgt terwijl je een parkeerkaartje hebt. Vervolgens wordt er ronduit slordig gehandeld en de zaak rammelt van alle kanten. Als je reageert ontvang je twee jaar geen reactie maar kondigt men aan beslag te leggen en mijn woning te betreden.

Als individu kost het me enorm veel tijd en energie. Daarnaast veroorzaakt de handelswijze onrust en durf ik op dit moment niet op vakantie te gaan.

Hoe kan het zijn dat een belastingdeurwaarder beslag kan leggen terwijl men nimmer een acceptgiro of aanmaning heeft gestuurd naar het adres waar ik woon of mijn postadres/postbus.

Betreden van mijn woning merk ik aan als schending van mijn privacy. Ook het onder protest betalen van de kosten geeft mij niet het vertrouwen dat men de zaak goed afwikkeld.

Wat kan ik doen? Wat de dit dossier betreft ben ik ten einde raad.