hallo…

Vorige week vertelde mijn ex dat hij onze dochtertje van 2jr dit jaar op haar verjaardag wou hebben (dat is over 3 wk), hij heeft dat nog nooit gevraagd dus ik schrok best wel..

Daarna had ik daarna over nagedacht en had zoiets van ok hij mag haar met de verjaardag (het gaat erom dat zij een leuke dag heeft) en dan overleg ik met hem of het mogelijk is dat zij 's avonds thuis kon komen..

Maar gister dus ff gesmst met mijn ex, maar hij had haar verjaardag al helemaal geregeld en 's avonds kon zen iet thuis komen (ok daar had ik geen probleem over gemaakt als hij het had overlegt, maar hij had het al besloten en als ik er niet mee eens was dan had hij haar niet thuis gebracht)

Dat over haar verjaardag..

Na een korte sms contact viel hij me aan over allerlei dingen, dat ik vergeten was dat hij haar vader was (zei ook tegen hem dat dat niet zo is, want ik betrek hem overal bij en laat alles weten en mag haar altijd ophalen) en dat er met mij geen afspraken te maken viel.. (uhm ik heb nooit iets in de weg gezeten) dat hij mij geen allimentatie gaat betalen

Dat vanwege toen we uit elkaar gingen hadden afgesproken dat ik zijn inboedel over zou nemen voor x bedrag.. Ik heb hem een tijdje betaald en daar ben ik vorig jr mee gestopt omdat “onze” lening niet afgelost werd door hem (het is onze lening omdat ik voor hem getekendt heb.. hij had schulden gemaakt zonder dat ik het wist, maar omdat er opeens 30.000euro op tafel moest komen en ik hoog zwanger was en naïf heb ik voor hem getekend) toen heb ik hem verteld dat ik pas weer betaal als die lening wat omlaag gaat anders betaal ik hem voor de inboedel en kan hij mij altijd die lening in mn schoenen schuiven..

Dus een heel gezeur..heb ook tegen hem gezegd dat we beter volwassen kunnen gedragen omdat we altijd contact moeten houden vanwege onze dochter of we dat nou willen of niet… Maar hij zei toen: zo ga ik met de moeder van mijn dochter om en voor de rest wil ik alleen maar contact over haar (dat is er ook alleen maar geweest)

Vermoedelijk is hij boos op me vanwege het feit dat ik een advocaat had geregeld voor de allimentatie en omgangsregeling op papier..

Allemaal heel neutraal.. zijn draagkracht was berekdnt (vond hij veel t veel) en de omgangsregeling is mijn voorstel: om het weekend en voor de rest alles in overleg.. ik vind dat we volwassen genoeg zijn (al twijfel ik er soms aan) dat we in overleg kunnen bepalen hoe we de vakanties kunnen regelen etc..

Hij wou pas zelf niet meer praten met mij.. alles moest maar op papier gezet worden en via advocaat..

En nu doet hij zo…

Ik ga niet zeggen dat ik leuk reageerde op zijn verzoek over haar verjaardag

Maar we zouden overleggen en na erover nagedacht te hebben ging ik er ook mee accoord.. Vrijdags bij hem dr verjaardag zaterdags terug en dan houden wij het zondags.. alleen door geen overleg moest er een hoop gezeur komen

Wie heeft er trouwens ervaring met zo'n rechtzaak? omgangsregeling en allimentatie.. op mijn verjaardag moet ik naar de rechtbank (leuk uitje

tdit moest ik ff kwijt, sorry