als ik met deze vraag hier niet goed zit verwijs mij dan svp door naar het juiste prikbord.

zal proberen het kort te houden.

mijn moeder is onlangs overleden, geen vette erfenis.

mijn broer en ik zijn de enige nabestaanden.

mijn broer is om diverse redenen niet in staat de administratieve zaken af te handelen, dat heb ik op mij genomen.

hij en mijn moeder hielpen elkaar zo'n beetje op financieel gebied ( ma AOW, hij een wajong uitkering)

hij wilde mij het pasje niet geven van haar rekening, want hij had nog wat geld nodig, en zo deden ma en hij het altijd,

waarop ik zei, dat ma er nu niet meer is.

thuisgekomen ( 2,5 uur reizen van de woonplaats van ma en broer) ben ik aan het bellen gegaan.

een postbankmedewerker vertelde mij hoe ik toch de rekening kon blokkeren.

maar het kwaad was al geschied, broer had inmiddels geld opgenomen, vertelde hij.

toen heb ik dus gelijk geregeld dat de pas/rekening werd geblokkeerd.

er zijn toch nog wat rekeningen die betaald moeten worden, hoe dat allemaal nog moet weet ik niet.

hoe zit het nu, als het saldo op haar rekening niet toereikend blijkt te zijn , broer werkt ook niet erg mee met post doorsturen, (heb het wel geregeld bij de post, maar tja dat duurt nog even) dus heb nog geen goed overzicht van wat haar saldo is.

als er zeg maar een tekort is, dus schulden, hoe zit het dan, draaien mijn broer en ik daar voor op? ook al heeft hij een uitkering?

lasl aatst ergens dat zelfs de partners van de kinderen er voor op kunnen draaien, dat is toch van de zotte?

wie kan mij wijzer maken?

alvast bedankt

Nellie