Eerlijk zijn, loont niet

  • Gedupeerde

    Mijn ex-vrouw haalde me tijdens onze relatie regelmatig het bloed onder de nagels vandaan. Verschillende mensen weten en wilden getuigen dat ze me daarbij sloeg. Ik heb daarvan nooit aangifte gedaan. Als man doe je dat niet en wat zou ik mijn kinderen aan doen?!?

    Eén keer ging mijn ex over de grens heen. Als reactie op haar gedrag en de klappen die ze mij gaf, kreeg ze een tikje terug op haar wang. Niks meer en niks minder.

    Mijn ex beweerde van een blauwe plek, dat ik die had veroorzaakt. Ze ging daarmee naar de politie. Die zetten in het proces verbaal dat ze een blauwe plek zien en schrijven ook haar verhaal op. Ik heb hier een getuige die kan bevestigen dat ik mijn ex met geen vinger heb aangeraakt.

    De politierechter gaat hier volkomen aan voorbij. De getuige mag haar verhaal niet doen, want (zo zegt de politierechter) het voegt niets toe!?! Dat er getuigen zijn die kunnen verklaren dat mijn ex mij stelselmatig sloeg, ging ze volkomen aan voorbij.

    De officier van Justitie was in deze zaak redelijk mild, de politierechter niet. Ze haalde vol naar mij uit, had geen boodschap aan de voor mij ontlastende verklaringen en gaf mij een forse veroordeling mee en een behoorlijke schadevergoeding voor mijn ex. Ze had een zielig verhaal dat ze arbeidsongeschikt was geraakt door de voorvallen! Hoe bedoel je misleiding van de rechter?!? Ze zit al jaren thuis met een bijstandsuitkering en is gewoon te lui om te werken!

    Ja, ik ben inderdaad gefrustreerd. Tot vandaag had ik vertrouwen in recht, rechtspraak en geloofde ik in ‘eerlijk zijn duurt het langst.’ Vandaag heb ik ondervonden dat je beter flink kan liegen, valse verklaringen kan afleggen en in de slachtofferrol kan gaan zitten. Een vrouw (mijn ex tenminste wel) kan flink verdienen aan een scheiding en hoeft daar weinig moeite voor te doen.

    Nooit (buiten die ene tik) heb ik mijn ex aangeraakt. Verschillende mensen konden voor mij getuigen (ook niet familie leden!). Dat was voor de rechter niet belangrijk! Sterker nog: waar de OVJ verzocht om ontslag van rechtsvervolging, gaf ze juist keihard wel straf. Straf voor iets wat ik niet heb gedaan!

    Daar betaal ik belasting voor?!? Om eerlijk te zijn, geen vlieg kwaad te doen en dan een veroordeling aan mijn broek te krijgen? Ik mag voor mijn werk geen strafblad hebben. Gelukkig kent mijn werkgever het verhaal en steunt hij mij. Maar wat als dat niet zo was geweest?

    Mijn ex gaat dit verhaal zonder twijfel gebruiken om de omgang met mijn kinderen te stoppen. Daar werkt zo'n politierechter gewoon indirect aan mee! Is het nou echt zo dat een rechter bij het vellen van een vonnis, het beoordelen van een zaak geen enkele rekening houdt met de maatschappelijke en financiële gevolgen voor de betrokkenen? Ik vind dit erg kwalijk en ben voorgoed teleurgesteld in het Nederlandse systeem dat ze ‘rechtspraak’ durven noemen…..

  • Mark

    Je had gewoon bij d'r weg moeten gaan en het niet zo ver moeten laten komen. Je hebt haar wél geslagen en als zij jou echt zo vaak sloeg, had je daar aangifte van moeten doen en een scheiding aan moeten vragen.

    Niet achteraf zielig doen.

  • irw

    Het is een triest verhaal. De rechter lijkt erg bevooroordeeld. Misschien kun je nog een klacht indienen tegen die rechter of in hoger beroep gaan?

    Wees voorzichtig op jezelf en kies je vrienden met veel zorg. Het beste.