onderhuur iligaal?

  • Carmen

    Wie kan mij helpen?

    Ik wil als huurder/hoofdbewoonster mijn woning op mijn naam laten staan en mijn dochter hier (tijdelijk) in laten wonen. Ik ga dan bij mijn vriend wonen en mijn dochter kan dan rustig door blijven zoeken voor een eigen woning via Woningnet.

    Ik ben alleenstaand.

    Mag dit?

    Indien ja, hoe lang mag dit?

    Bij mijn woningbouwvereniging navraag gedaan. Gevraagd: stel dat ik overlijd of naar het buitenland verhuis? Antwoord, dan moet je dochter uit het huis en dan moet de familie maar voor haar zorgen.

    Gelukkig is dit alles niet aan de hand, maar de echte vraag ( zie hierboven) heb ik niet durven stellen.

    Ik heb via via gehoord dat mijn opzet voor maximaal twee jaar is toegestaan, maar kan dit nergens teruglezen. Na 2 jaar zou de woningbouwvereniging in het gelijk staan, maar korter dan die 2 jaar zou wettelijk moeten kunnen/mogen. Ik kan het dus nergens terugvinden!

    Alvast bedankt voor het meedenken!

  • Brigitte

    Hallo,

    Ik denk idd dat dat moeilijk gaat.. Wat je wel kunt doen voor haar is: Je blijft ingeschreven staan in je eigen huis.. doet alsof je er nog woont.. je dochter schrijf je erbij in! Open een gezamelijke rekening dan kun je aantonen dat jullie beiden bv de huishouding delen.. is niet zo natuurlijk, maar beetje creabea en dan lukt het wel! Paar kleren en spullen van u in dat huis laten en klaar… 2 jaar later mag uw dochter het huis op haar naam laten schrijven en kunt u zich uitschrijven! (ja dit is illegaal.. maar je moet soms toch wat)

    Groeten

  • sjaak onderwater

    Ik heb eigenlijk het zelfde probleem!!

    Waar komt die periode van 2 jaar vandaan????