misleiding en aangifte

  • yvonne

    Wanneer is er sprake van misleiding en kun je daarvan aangifte doen?

    Mijn dochter is ruim een half jaar geleden getrouwd met iemand die zich nu ontpopt als een pathologische leugenaar. Hij heeft zich in feite onder valse voorwendsels in haar leven gedrongen. (ze is een volwassen vrouw) Hij heeft beweerd financieel draagkrachtig te zijn en een heleboel verhalen opgehangen waarvan nu blijkt dat alleen het feit dat hij bestaat op waarheid berust.

    Kan zij hiervan aangifte doen bij de politie, dan is het misschien een middel om hem te dwingen tot medewerking in een snel in gang te zetten echtscheiding.

  • Black Identity

    ik zie geen enkel strafbaar feit. Ik wordt een beetje moe van mensen die denken dat ze aangiftes kunnen doen om zo hun problemen op te lossen. Een echtscheiding regel je via een advocaat en niet via de politie. Valse aangiftes gaan doen om een echtscheiding voor elkaar te krijgen heeft geen zin, dus ik waarschuw alvast, maar dan heb je wel een strafbaar feit namelijk van degene die de valse aangifte doet. Wat ik hier mee wil zeggen is dat je dit via een advocaat moet regelen en niet via de politie want die zijn er voor strafbare feiten vastgelegd in het wetsboek van strafrecht en daar hoort dit verhaal niet in thuis