Mobbing

  • Erfly

    Heb al een hoop informatie gevonden via internet. Aanvullend advies over volgende punten worden erg op prijs gesteld.

    Rechtszaak aanspannen?

    Manager bagatelliseert de acties van de mobbers, neemt geen actie!

    Heb diverse getuigen die dit ook willen verklaren!

    Twee collega's zijn al opgestapt, i.v.m. mijn leeftijd (én recessie) onmogelijk andere baan te vinden.

    Worden lichamelijke klachten t.g.v. mobbing aanzien als letselschade?

    Ontslagvergoeding?

    Het is onmogelijk om hier te blijven werken, heb ik recht op ontslagvergoeding en eventueel vergoeding voor immateriële schade, zoals geleden pijn, verdriet en ongemakken?

    Hoe verder?

    Met dank aan ieder die mij hier verder mee kan helpen!

    Erfly

  • Black Identity

    neem een advocaat

  • Frank

    Je werkgever is inderdaad verantwoordelijk, wat een rechter zou kunnen erkennen, en die kan de werkgever veroordelen. Jurist zul je nodig hebben. Dan is de relatie met je werkgever verstoord en is dat ook een reden voor ontslag, waar jij dan weer niet de schuld van ben, dus met iets meer geld kan uitkomen. De schadevergoeding is echter gering, en zal pas over een jaar of later tot een rechtzaak lijden.

    Een klacht is een andere procedure, en kan als het zoals hier om bejegening gaat, niet om een besluit. Dat is een interne procedure, waar de werkgever een advies over krijgt en niet hoeft te volgen. Ben je het er niet mee eens, dan mag je naar de ombudsman.

    Dan kun je ook naar de arbeidsinspectie die meer op afstand kijkt naar de protocols die jouw organisatie gebruikt; kan interessant zijn.

    Recent hoor ik van mensen die naar de politie durven stappen, omdat die ook bij fysiek en psychisch geweld willen ingrijpen, maar die weten nog niet goed wat ze moeten doen. Als actiemiddel interessant.

    Veel hangt af van wat je willen hoeveel energie en studie je hier van maakt.

    Ik heb met al deze situaties ervaring en wordt regelmatig geraadpleegd.

    Zie ook:

    www.mobbingexpertplatform.nl www.everyoneweb.com/mobbing

    In januari houd ik een landelijke informatie en opvangbijeenkomst waarbij Zembla opnamen komt maken, over mobbing.

    Met vriendelijke groeten

    Frank

  • Grale

    Zie ook:

    www.pesten.startpagina.nl

    www.pesten.startkabel.nl

    Video's over pesten:

    http://www.youtube.com/results?search_query=bullying&as=1&and_queries=bullying&exact_query=&or_queries=&negative_queries=&geo_name=&geo_latlong=&search_duration=medium&search_hl=&search_category_type=all&search_sort=&uploaded=

    Sterkte.