advocaat niet volledig, nu in hoger beroep dankzij haar!

  • IngeG

    Mijn vriend heeft een relatie achter de rug en heeft 2 kids waarvoor hij alimentatie betaald.

    Zelf zit ik in een echtscheiding (nog bezig) en heb een zoontje van net 2 jaar.

    Mijn vriend en ik wonen samen in zijn koophuis.

    De ex-vriendin van mijn vriend vraagt 900 euro KA voor de 2 kids, belachelijk hoog gewoon, waar wij nu van moeten leven is de vraag.

    Om mijn verhaal kort te maken: advocaat heeft de omgang en alimentatie geregeld. Althans geregeld…dankzij haar zijn de juiste gegevens niet bij de rechtbank gekomen en kan mijn vriend 900 euro dokken en heeft zijn advocaat zogenaamd haar best gedaan.

    Mijn vriend heeft hoger beroep aangevraagd bij zijn advocaat. Alle stukken die wij nodig hebben daarvoor, liggen bij de advocaat en worden alsnog aan haar gegeven.

    Nu de kwestie: omdat wij samen wonen, vanaf begin oktober 2008 , met mijn zoontje, worden wij als gezin gezien.

    In de eerdere procedure werd hij blijkbaar gezien als “eenouder”, terwijl zijn advocate wist/weet dat wij samen wonen met een kind van 2 jaar. Dit is telefonisch en via brieven kenbaar gemaakt. Nooit heeft zijn advocate gevraagd om een “bewijs van inschrijving” van de gemeente. Dus werd mijn vriend als alleenstaande gezien.

    Hem word nu eigenlijk verweten dat hij de bewijs van inschrijving van mij en mijn zoontje niet overhandigd heeft, zodat hij nu als alleen staande gezien wordt en nu 900 euro KA mag betalen.

    Zeer onredelijk dus. Zijn advocaat is nalatig geweest, vind ik. Dankzij haar tekenen we nu hoger beroep aan en zoeken wij zelf al uit wat ze nodig heeft. Wij spelen onderant nu zelf “advocaat”, terwijl wij daar helemaal neit mee bezig behoren te zijn.

    Zijn advocaat ( a 175 euro per uur ongeveer ) heeft hem/ons daar niet op gewezen, anders hadden wij dit allang geregeld. En had het hoger beroep niet hoeven te komen (weer 3/4 duizend euro).

    Is zijn advocate in gebreke gebleven? Ik vind van wel namelijk. Het is haar taak en verantwoording clienten het juiste te vragen en dit op een correcte manier te regelen. Daar word ze immers vet voor betaald.

    Tevens vraag 2: omgang-zaak is afgehandeld, advocate heeft die zaak gesloten. Nu vorige week alsnog een rekening ontvangen. Als mijn vriend de brief ontvangen heeft dat de zaak gesloten is, en dat het klaar is, behoort hij toch geen rekening meer te ontvangen?

  • slachtoffer

    oh wat vervelend allemaal, er zijn meerdere advocaten die het zogenaamd vergeten zijn

    nu je toch opzoek bent naar een andere advocaat wil ik je wel waarschuwen voor de advocaat uit amstelveen

    deze advocaat uit amstelveen Liefting doet ook scheidingen en kinderen enz… maar verkoop ook informatie aan de tegen partij en als hij iets “zogenaamd vergeten ” is dan krijgt hij natuurlijk van de tegenpartij betaald.

    hoop dat je wat hebt aan deze waarschuwing en dat je een ander ook kan waarschuwen

    sterkte verder