Omdat ik weet dat hier ook echt juridisch advies gegeven word ga ik mijn vraag hier stellen en hoop op serieuze reacties en geen oordelen etc. want die zijn er al genoeg.

ik probeer even de voorgeschiedenis zo duidelijk mogelijk te vertellen.

mijn partner startte in 2006 een klein autoverhuurbedrijfje, een eenmanszaak. wat oudere autootjes en verhuurde daardoor goedkoper dan de reguliere bedrijfjes. omdat het een eenmanszaak was konden de auto's niet op bedrijfsvoorraad gezet worden maar moesten op zijn naam. er werden nogal wat boetes gemaakt door huurders. die uiteraard allemaal op zijn naam stonden. nu had hij huurkontrakten dus bezwaar maken bij het CJIB. veel van die bezwaren werden goedgekeurd en zo was hij van die boetes af. maar er waren ook bezwaren die werden afgekeurd, dit kon om de onbenullige reden zijn dat er vergeten was een geboortedatum op het kontrakt te zetten of een slechte kopie van het kontrakt. Die afgewezen boetes moets hij zien te verhalen op de huurders. Eind 2006 kwam mijn partner ernstig in de priveproblemen waardoor ook zijn bedrijfje daarin meegesleept werd. er werd verzuimd bezwaren in te dienen, en oude boetes bleven liggen. Zo in beslag genomen door zn gezondheid en andere problemen is hij in die tijd ook nalatig geweest er achteraan te zitten. Halverwege 2007 zijn we de schouders eronder gaan zetten, hebben incassobureaus ingeschakeld om onbetaalde rekeningen en boetes te innen. dit lukte maar minimaal. zijn kantoor en woning raakte hij kwijt door echtscheidingsellende en heeft een tijd geen vaste woon of verblijfplaats gehad. hij verloor overzicht in alles. nu is hij in februari j.l. aangehouden bij een verkeerscontrole. er bleken 6 boetes met een vervangende detentie te staan, en die moest hij uitzitten. toen hij eenmaal vastzat kwam de hele lijst met boetes naar boven die nog openstaat. de vervangende hechtenis was na 6 weken voorbij en die boetes zijn daardoor betaald. echter de rest van de lijst staat dwangmiddel gijzeling op. elke boete is 7 dagen gijzeling, dus ook de boetes van 30 euro. nu zit hij dus in gijzeling en de einddatum staat op februari 2011. als het een uitspraak was geweest en hij die boetes zou uitzitten zou hij in november vrijkomen en de boetes betaald hebben. nu willen ze hem dus 2 jaar houden om te dwingen tot betalen. echter nu hij in detentie zit is er geen enkel inkomen, ik heb een uitkering en ben de enige die hij heeft hier in de buitenwereld. ik ben van alles aan het verkopen om alvast de kleinste boetes te betalen, maar ik kan geen kant op verder. mijn partner heeft een aangetekende brief verstuurd naar het CJIB met uitleg en een verzoek om een betalingsregeling. maar dat is afgewezen vanwege de regeltjes die daar gelden… geen betalingsregeling punt.

nu heb ik dus een advocaat in de arm genomen al gelijk toen dit duidelijk werd. omdat het eigenlijk onmenselijk is om iemand 2 jaar gevangen te zetten als dwangmiddel om te betalen, maar die dan juist niet kan betalen omdat hij vastzit en geen rijke familie of onderwereldvrienden die het voor hem kunnen doen. hij heeft open kamp aangevraagd zodat hij daar geld kan verdienen om te betalen, is nu ook afgewezen. hij heeft enkelband aangevraagd zodat hij geld kan verdienen om te betalen, is afgewezen. de advocaat praat veel, maar doet niets. hij wilde proberen alsnog een betalingsregeleing te treffen met het CJIB, hij zou contact opnemen met de OvJ, hij zou het via de rechter gaan proberen maar er gebeurd helemaal niks! We willen betalen maar kunnen het op dit moment niet. Iemand die doodslag op zn geweten heeft kreeg vorige week ook 2 jaar.

Hoe kunnen we het voor elkaar krijgen dat er een betalingsregeling komt zodat mijn partner vrij komt en het kan gaan betalen? hij is nu van zijn vrijheid beroofd, is alles kwijt, zijn kinderen, het thuisfront gaat kapot, hij gaat er aan onderdoor zit tussen moordenaars en vechtpartijen, er word niets betaald, en het kost ongelooflijk veel geld voor de staat om hem daar vast te houden. wat kunnen we in godsnaam doen? hoe kunnen we dit via een juridische weg voor elkaar krijgen?

zijn er hier advocaten die ervaring hebben met dit soort gijzelingsgevallen?? die me misschien advies kunnen geven of mogelijkheden weten? en wat doe ik met die advocaat die ik heb en vanalles beloofdmaar niets doet? nooit terugbelt of wat dan ook. ik stalk die man gewoon met mijn telefoontjes.

ik hoop zo een goede , alsjeblieft serieuze! tip te krijgen hier, we zijn radeloos.