Door omstandigheden heb ik een flinke schuld bij de bank. Al anderhalf jaar geleden heb ik hun meerdere malen een onderbouwd betalingsvoorstel gegeven. Hier zijn ze nooit inhoudelijk op ingegaan, ondanks meerdere verzoeken van mij.

Uiteindelijk hebben ze het vorig jaar december uit handen gegeven, ik moest toen weer met spoed met een onderbouwd betalingsvoorstel komen en heb hetzelfde voorstel aan hun gegeven. Vervolgens hoorde ik weer maanden niks, nog een paar keer achteraan gebeld wanneer ik wat zou horen, maar incassokantoor zei dat ze op antwoord van de bank zaten te wachten. Uiteindelijk heb ik zelf de bank gebeld om opheldering, en toen had ik binnen enkele dagen bericht van de bank.

Al die maanden heb ik trouwens de termijnen die ik voorgesteld had netjes betaald.

Ik meen dat er nu bij wet sprake kan zijn dat de bank accoord is gegaan met mijn voorstel vanwege hun lakse, nalatende houding. Klopt dat?

Ze willen nu maandelijks een hoger bedrag van mij dan dat ik voorgesteld had. Ik kan en wil dat niet betalen omdat ik vind dat ze min of meer stilzwijgend accoord zijn gegaan met mijn voorstel.

Heb gisteren een brief gekregen waarin incassokantoor mij een laatste kans geeft en dat ze anders een vonnis proberen te halen en vervolgens beslag zullen gaan leggen bij mij.

Elke reactie is zeer welkom!!