afsluiting energie

  • Madge

    Ik kreeg een man van essent aan de deurdat ik afgesloten word van mijn gas en electra. Nu had ik al een keer aangetoond dat ik dus wel had betaald. Alleen is het dus van twee verschillende rekeningen betaald schijnbaar brengt dat toch bij bedrijven problemen.

    Maar goed nu zei deze man dat ik moest omkijken naar een andere energie leverancier en dat ik daar nog twee weken de tijd voor had. Dit heb ik gedaan en dat contract is dus ingegaan deze berekent zowel de transportkosten als het voorschot voor gas en electra. Maar mijn vraag is kunnen ze mij nu nog afsluiten? Want ik heb dus een nieuwe leverancier gevonden maar in de brief staat ook dat afsluiting alleen geen doorgang kan vinden als ik me gemeld zou hebben voor schuldsanering terwijl de man aan de deur anders uitlegde. Ondertussen slaap ik nog amper want het word volgende week weer warmer en dan hoe houd ik dan mijn eten goed zonder electra.

    En nou graag geen flauwe grappen van had op tijd betaald of wissel niet steeds van rekeningnummer. Ik zit een fase van scheiden en mijn ouders hebben dus een paar keer wat betaald voor mij.

    Graag een goed advies.

  • berrie

    madge ga zo snel mogelijk naar een budget instantie en legt de situatie uit,bij deurwaarder beslag met kosten kom je er helemaal niet meer uit,de leveranciers van nuts bedrijven zijn commercieel en de mensen achter de telefoon a bijv 10euro cent zijn gewezen op de info van het scherm en kunnen alleen invoeren.

    bereik je niets mee.ga naar een hulp instantie en voorkom boete of afsluiting,in principe mogen ze je niet afsluiten.

    Al betaal je maar 25 euro