Vraag over de volgende zaak:

Tot 18 jarige leeftijd van beide zoons (tweeling) gewoon alimentatie betaald en als aftrekpost kunnen gebruiken. (uitgaven voor levensonderhoud kinderen 12 tot 18jr)

Bij aanvang 2009 kon deze alimentatie gaan vervallen aangezien ik tevens aan de 12 jaar alimentatieplicht heb voldaan. Nu wordt ik echter op de hoogte gesteld door de Rechtbank dat beide ‘jong-meerderjarigen’ een eigen bijdrage in kosten van levensonderhoud EN studie eisen van €250,- p/m.

Voor de duidelijkheid: Met beide zoons heb ik jarenlang geen contact meer gehad en zij blijken tevens bij de IB-Groep te kennen hebben gegeven mijn inkomen buiten beschouwing te laten. Zij vragen wel een basisbeurs en een aanvullende studiefinanciering aan, heb ik begrepen.

Mijn vraag is wat dit inhoudt voor mij, als door de Rechtbank wordt beslist mij deze kosten van €250 p/kind te laten betalen en deze vanaf 1/1/09 te moeten betalen. Kan ik hier beroep tegen aantekenen en heeft dit effect?

Verder krijg ik het advies om helemaal niet tegen de beslissing in te gaan en ook niet te betalen. Graag uw advies hierin.

Mvg, Lee.