geknoei met dossier,ggz weigert er naar te onderzoeken

  • danja

    hallo.

    Wie kan me antwoord geven op het volgende.Ik heb een klachtenprocedure achter de rug tegen een ggz instelling.Tijdens die klachtenprocedure hebben drie “hulpverleners” gelogen en elkaar de hand boven het hoofd gehouden en alles en elkaar ingedekt…

    De klachtencommissie heeft naar ons oordeel op twee klachtonderdelen gebrekkig onderzoek gedaan….NA de klachtprocedure ben ik kopietjes van mijn patientendossier gaan opvragen,het is een rommeltje..het staat vol met aantoonbaar onjuiste feiten,interpretaties etc..Maar..ik kan er ook in zien dat er geknoeid is met het dossier.(epd)of met de uitdraai die ze mij hebben gegeven,ik had geen behoefte om daar landurig te zitten en het epd door te lezen…Onderandere is een stuk,wat ook als verweerschriftonderdeel (deel van een rapportage,die rapportage deugt ook niet..)is ingediend,onder twee verschillende namen van verpleegkundigen te zien..

    bij het verweer was het nog de naam van degene die het werkelijk geschreven heeft.Dat was de verpleegkundige op wiens gedrag ik het meest de klacht had gericht…Tijdens indiening van het verweerschrift stond daar dus nog de juiste naam onder…het is ook vanuit haar gezichtpunt geschreven,dat is zo duidelijk als maar kan,en dat blijft ook zo…maar…op de uitdraaien die ik van mijn epd heb gekregen,is haar naam geschrapt,en die van een collega er bij gezet..Terwijl het nog steeds vanuit het gezichtspunt van de meest aangeklaagde verpleegk is geschreven,het klopt overduidelijk niet…Daarnaast zie ik meerdere dingen die niet kloppen.

    Een verpleegkundige van de klachtencommissie vertelde dat hij nog dingen in het epd kon wijzigen,achteraf,zonder dat de datum veranderd,klopt dat?Mijn huisarts zegt ook dat dat gewoon kan.

    De klachtencommissie “had echter navraag gedaan bij een epd-expert” die beweerde dat het niet kan…Maar ze hebben meerdere dingen gebrekkig onderzocht…

    Zowiezo zie ik op de uitdraaien van mijn dossier dat er gesjoemeld is…..Tijdens het lopen van de klachtenprocedure waren er ook formulieren zoek..die NA het aflopen van de procedure er opeens weer waren..

    Wie weet wat ik nu nog kan doen…een secretaresse zou overleg hebben over dit..maar ik word niet meer teruggebeld en ook niet meer doorverbonden,ze willen de zaak in de doofpot hebben en blokkeren dus alles…

    Wie weet hoe ik nog mijn recht zou kunnen halen?

    Groetjes Danja

  • danja

    Nu snap ik ook de uitspraak van de directeur van deze instelling,op mijn vraag of ik kopietjes van mijn medisch dossier mocht.Hij zei namelijk:"Dat moet ik even met onze jurist overleggen of dat mag,en in welke vorm dan…

    Ik vond dat al een vreemde uitspraak,ik dacht:“wat dacht je van de ongecensureerde en onvervalste vorm….”Ik vond het al vreemd…Maar ik had van Zorgbelang al vernomen dat je als client gewoon volledig recht hebt op kopietjes van je dossier.En nu heb ik kopietjes…en zie dat er in geknoeid is…Ze hebben alleen ook nog eens slecht geknoeid,erg doorzichtig,en waarschijnlijk zijn er ook wat stukjes uitgehaald…maar ze hebben per ongeluk wel een naam laten zweven bv tussen twee blokken tekst bv, dit hoort niet bij 1 van die twee blokken,want ook daar staan al weer andere namen van schrijvers(verpleegkundigen)bij…

    dit is weer iets anders dan waar ik het eerst over had….en zo zijn er nog wat vreemde dingen..

    De directeur vroeg ook wat ik met die kopietjes wilde/ging doen….blijkbaar toch bang voor tuchtcollege ofzo…ER IS IN GEKNOEID!!Ik heb ze gevraagd het uit te zoeken,maar dat word dus niet gedaan…

    Pfff,het is me zo duidelijk geworden…ze gaan me ook echt niet terugbellen,want de directeur van ggz Assen weet ZELF ook wel dat er met mijn dossier geknoeid is….

    en dan die formulieren die ten tijde van de klachtenprocedure zoek waren…een leugen van hun waar ik al achter kwam door zelf contact op te nemen met de inspectie…

    Dat gaat dus niet in de doofpot,bij deze…

    Danja.