problemen met woningstichting

  • linda

    Een jaar of twee geleden ben ik gescheiden.Ik woonde in een huurhuis,mijn man woonde ergens anders.In het begin woonden we nog samen in mijn huurhuis, we hebben ook beiden het huurcontract ondertekend, tot het niet meer ging en mijn man ergens anders ging wonen, heeft zich ook bij de gemeente uit laten schrijven.In de scheidingspapieren staat ook dat wij op andere adressen wonen en de scheiding werd uitgesproken.Omdat het mij wel duidelijk bleek dat hij niet meer bij mij woonde is niet specifiek gezegd dat huurhuis aan mij werd toegewezen, er stond immers al in dat wij op verschillende adressen woonden.Misschien krijg ik binnenkort een nieuwe woning aangeboden en bleek dat mijn man bij de woningstichting nog als huurder staat geregistreerd.Ik probeerde dat ongedaan te maken omdat ik het netjes wil afhandelen, zonder dat hij als huurder blijft staan en de woningstichting het huis niet kan verder verhuren met alle ellende ( deurwaarders etc) daarna, want mijn ex is nergens meer te vinden.Het laatste wat ik hoorde is dat hij nu in het buitenland verblijft.Tot mijn verbazing, terwijl ik bewijs uit het GBA heb dat meneer hier niet meer woont en dat in de echtscheidingspapieren staat dat wij op verschillende adressen wonen, accepteerden ze niet dat ik hem als medehuurder uit wilde schrijven en werd mij toegebeten dat ze mij ook niet zouden uitschrijven als HIJ er om vroeg ( terwijl ik bewijzen heb dat ik daar wel ingeschreven sta met mijn kinderen , dus dat zou inderdaad niet kunnen ). Ik zei dat ik misschien een nieuwe woning kon krijgen en dat ik mij als medehuurder uit zou schrijven en dat hun het dan maar oplossen.Zegt dat mens dat ik mij niet uit MAG schrijven zonder toestemming van mijn ex en dat ik dan toch de huur moet betalen ook al woon ik daar niet meer tot mijn ex zichzelf heeft uitgeschreven.Volgens mij klopt hier niets van.Kan de woningstichting mij verbieden mij uit te schrijven ?Moet ik hier de rest van mijn leven blijven wonen omdat mijn ex niet te vinden is? Wat als ik het nieuwe huis wil accepteren?Kan dat dan niet of is dit bluf van de woningstichting?Moet ik echt de huur van de achtergebleven woning blijven betalen ook al heb ik mijn huurcontract opgezegd?Ik wil heus wel het netjes achterlaten en eventuele schade etc aan het huis vergoeden, daar gaat het niet om, maar dit vind ik heel krom.

  • W.E. van Bentem

    Ik adviseer u om naar het juridisch loket te gaan en advies te vragen. Zij kunnen u waarschijnlijk wel snel verder helpen.